donderdag 27 augustus 2009

Woensdag 26 augustus


php9sdGkm
Originally uploaded by CSC China Team 3
Vanuit China is het niet mogelijk om een aantal specifieke websites te benaderen
en ben ik dus genoodzaakt om bij elke update van deze blog een foto te uploaden waarbij
ik tekst kan toevoegen (deze update). Ook foto´s kan ik niet uploaden zoals ik gepland had.
Foto´s die door mij en het team genomen worden kun je terugvinden via onderstaande link:

http://www.flickr.com/photos/41722063@N08/

Vandaag (woensdag) is de vierde dag van het programma.
Afgelopen zondag is het programma gestart met een heuse kick-off georganiseerd
door het DOT-team (Digital Opportunity Trust). Het china-3 team, tolken en Frank Shi en Lesley Li Min
van de DOT-organisatie. Tijdens deze kick-off heeft iedereen de gelegenheid gekregen om zich
voor te stellen, is er een filmpje getoond over de stad Chengdu en is het dagelijkse programma doorgenomen
voor de komende vier weken. Aan het begin van de avond zijn we door het DOT-team getrakteerd op een heerlijke
chinese maaltijd waar ik voor het eerst met "stokjes" heb moeten leren eten.

Maandag is er een werk-bezoek afgelegd aan een aantal "small en medium business" klanten en aan de lokale overheid
waar het china-3 team de komende periode aan de slag zal gaan. Tevens is er een werk-bezoek afgelegd aan een vastgoed-ontwikkelaar
waar het china-5 team aan de slag zal gaan in de periode september/oktober.

Dinsdag was de eerste werkdag van het ICT-team waar ik deel van uit maak. In de morgen
hebben we bij onze klant een interview afgenomen en materiaal verzameld waarmee we de komende dagen
aan het werk gaan.

Als je in China op zoek gaat naar een goed restaurant kun je uitstekend en goedkoop eten.
Het is afgelopen dagen al meerdere malen voor gekomen dat de prijs van het avond-eten gelijk
is aan de prijs van een kop koffie bij Starbucks (op 100 meter afstand van het hotel).
In een restaurant rennen kleine kinderen om je tafel heen en zwaaien naar je omdat ze naar alle waarschijnlijkheid
niet elke dag iemand uit het westen zien.

Komend weekend staat in het teken van "sight seeing" en zullen we in ieder geval een bezoek
brengen aan Tour Ya´an Wildlife Zoon (Panda) en Shangli old town.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten